Новий кодекс, був ухвалений парламентом 13 березня вступив в законну силу 01 червня 2012 року.
Документ містить нововведення як на користь декларантів, так і на користь митних органів. Наприклад, процедура митного оформлення серйозно спрощується, при цьому митним органам надаються ширші повноваження при проведенні перевірок. Пропонуємо вам десять головних новел Митного кодексу:
1. Передача повноважень з видання наказів нормативного характеру від Держмитслужби Міністерству фінансів. Тепер Мінфін буде затверджувати порядки, положення, правила, переліки, форми документів тощо.
2. Збільшення загальної вартості товарів, які можуть ввозитися громадянами на митну територію України без сплати податків через сухопутні і морські пункти пропуску, з 200 до 500 євро. При цьому через пункти пропуску, відкриті для повітряного сполучення, можна безмитно ввозити товари на суму до 1000 євро. Поштою на митну територію України можна безмитно пересилати товари, сумарна вартість яких не перевищує еквівалент 300 євро.
3. Збільшення загального терміну тимчасового ввезення громадянами-нерезидентами транспортних засобів особистого користування. Тепер іноземці можуть безмитно ввозити автомобілі на термін до року (раніше - до 183 днів).
4. Виключення митної брокерської діяльності з числа видів діяльності, на здійснення яких митними органами надаються дозволи.
5. Позбавлення митниці права на проведення судових експертиз.
6. Впровадження нового суб'єкта ЗЕД - уповноваженого економічного оператора (УЕО). УЕО може використовувати спеціальні спрощення, наприклад: тимчасове зберігання товарів на своєму складі та випуск товару зі свого складу без пред'явлення його митному органу, можливість зняти митне забезпечення без дозволу митниці та здійснювати митний контроль в першочерговому порядку.
Статус УЕО зможуть отримати підприємства, які впродовж трьох років є суб'єктами ЗЕД, мають відповідну систему обліку товарів і не мають боргів і порушень. Однак платоспроможності і бездоганної митної історії недостатньо - бажання отримати статус УЕО спричинить за собою ретельні перевірки і проходження самооціночного анкетування.
7. Додана можливість завчасно отримати попереднє рішення митниці. Тепер митний орган зможе ухвалити рішення про класифікацію товарів, визначити країну походження або дати дозвіл на окремі митні режими ще до початку митного оформлення. Це дозволить суб'єктам ЗЕД підготуватися до труднощів митного оформлення та бути впевненими у тому, що заявлений при декларуванні код буде прийнятий, а країна походження не буде визначена помилково.
8. Розширено права та обов'язки декларанта. Так, декларант визначає митну вартість товару самостійно, при цьому маючи можливість отримати письмову консультацію митного органу. Передбачено також право декларанта на оформлення в будь-якому митному органі, при цьому митники не зможуть затримати товар більш ніж на 4 години з моменту подачі декларації.
Крім того, новий кодекс дає право одержувати письмові обґрунтування невизнання митної вартості товару. При цьому чітко визначено перелік документів, які митниця має право вимагати для визначення митної вартості (стаття 53 МК).
Що ж стосується відповідальності, то рішення про конфіскацію товарів і транспортних засобів буде ухвалюватися винятково судом, у той час як штраф і попередження залишиться прерогативою органів митниці. Також документом значно посилено відповідальність за статтею 472 Кодексу - за недекларування товарів та транспортних засобів комерційного призначення (про некомерційні транспортні засоби в статті мова чомусь не йде).
9. Додана можливість перевірити декларанта після завершення оформлення, в порядку пост-аудит контролю. Впровадження пост-аудиту дозволить перевірити точність і достовірність декларацій на товари. Крім того, це має забезпечити більш швидке оформлення імпортних товарів і, відповідно, більш високий рівень експорту.
10. Врегульовано порядок проведення перевірок митною службою. За великим рахунком, принцип проведення митних перевірок аналогічний принципу проведення перевірок податковими органами, і багато статей просто відсилають до норм Податкового кодексу.
Цей список далеко не повний - нововведень в документі ще багато. Так, кодексом визначено вичерпний перелік підстав для відмови в оформленні товарів за заявленою декларантом вартістю; зменшено кількість документів, необхідних для оформлення товару з 28 до 14, і багато іншого.
Судити про результати впровадження Митного кодексу можна буде до осені, кажуть аналітики. Через кілька місяців можна буде оцінити реакцію митників на їх нові права та обов'язки, а також визначити, наскільки ефективні ці нововведення.
Інформація взята з FINANCE.UA
Немає коментарів:
Дописати коментар